FAQs
-
Säkerhetskryssningen är en konferens inom informationssäkerhet som anordnas av Dataföreningens nätverk Informationssäkerhet Mälardalen. Konferensen vänder sig till dig som arbetar med informationssäkerhet, cybersäkerhet, GDPR och IT-säkerhet, och vill lära dig mer, dela erfarenheter och knyta kontakter med andra i branschen. Konferensen har arrangerats sedan 2006 och är helt ideell. Du kan också få CPE-timmar för din certifiering om du deltar i Säkerhetskryssningen.
-
Nej, du behöver inte vara medlem i Dataföreningen för att åka på Säkerhetskryssningen, men vi ser gärna att du blir en av oss. Här kan du läsa mer om hur du bli medlem i Dataföreningen och om de olika kompetenspaketen vi erbjuder.
Välkommen ombord!
-
För att anmäla dig till Säkerhetskryssningen behöver du fylla i en intresseanmälan. Du hittar formuläret här. Observera att intresseanmälan inte är en skarp bokning och därmed inte bindande.
Vi meddelar dig om du har fått en plats och hur du slutför din bokning. -
Vi vill att Säkerhetskryssningen ska vara ett evenemang för alla som är intresserade av informationssäkerhet, oavsett plånbok. Våra partners och talares ideella medverkan gör detta möjligt.
Du kan välja mellan olika hyttkategorier, beroende på din budget och preferens. Priserna för Säkerhetskryssningen kan variera från år till år beroende på flera faktorer. Här kan du se årets priser. -
Teamet på Björcks Resor svarar på alla dina frågor som rör din bokning och betalning.
-
Om du får förhinder och inte kan delta i evenemanget, har du två alternativ. Det första alternativet är att avboka din plats. Detta kan du göra kostnadsfritt fram till ett visst datum som anges i din bokningsbekräftelse. Om du avbokar efter det datumet, kommer du att debiteras en avbokningsavgift som beror på hur nära evenemanget du avbokar. Det andra alternativet är att hitta en ersättare som kan åka i ditt ställe. Detta innebär att du överlåter din plats och din betalning till någon annan som uppfyller villkoren för att delta i evenemanget. Du måste då meddela oss om namnet och kontaktuppgifterna till din ersättare så snart som möjligt. Om du väljer detta alternativ, slipper du betala någon avbokningsavgift.
-
Vid avbokning kontakta Björcks resor och Anna-Karin Brusquini. Fram till 1 juli ingen avbokningskostnad. Från 2 juli till 14 juli debiteras 50 % av resans pris. Från 15 juli debiteras 100 % av resans pris. OBS! Utebliven betalning räknas ej som avbokning!
-
Ja, du som passagerare måste styrka sitt medborgarskap genom giltigt Pass eller Nationellt ID-kort, som ska medföras och kunna uppvisas under hela resan.
Endast fysiska resehandlingar är giltiga vid utlandsresor. Det nya svenska digitala ID-kort som kan laddas ned via BankID är inte en giltig resehandling.